Asociaţia de caritate din Armata Romaniei CAMARAZII - Comunicat...

     

     

    Învățăm Zâmbind!

     

     

     

    La începutul anului 2015 în cadrul Centrului de voluntariat si servicii educationale - Camarazii am initiat un proiect generos, intitulat sugestiv „Învatam Zâmbind!”.

     

    invatam_zambind

     

    Timp de 4 luni am organizat, în parteneriat cu Asociatia Politeia, cursuri gratuite de limba româna, matematica si limba engleza pentru 25 de copii ai membrilor si simpatizantilor Asociatiei CAMARAZII, cu vârste între 7 – 15 ani. Cursurile au fost sustinute de sase tutori, studenti sau absolventi de facultate, ai Asociatiei Politeia. Ne-am propus sa oferim copiilor noi metode de învatare, diferite de cele clasice, astfel ca am conceput cursurile într-o maniera interactiva, care dezvolta gândirea libera si placerea de a învata lucruri noi si utile, cu zâmbetul pe buze.

     

     

    Cursul de Limba Româna a fost adaptat dupa programa scolara în vigoare, în functie de nivelul si nevoile participantilor. Pe timpul desfasurarii cursului s-a urmarit dezvoltarea capacitatii de întelegere a copiilor a textelor literare si a structurii gramaticii, stimularea dialogului si a argumentarii.

     

    Exercitiile de gramatica au fost concepute dupa modelul celor de la testele nationale, testele PISA si Olimpiade.

     

    Cursul a durat 4 luni, timp în care au avut loc întâlniri saptamânale de câte 2 ore, în grupe de cel mult 6 participanti.

     

    invatam_13

     

    Cursul de Matematica a fost organizat pe baza programei scolare, a manualelor si culegerilor existente. A fost adaptat în functie de nivelul si nevoile participantilor, copiii fiind încurajati sa aduca culegeri de probleme cu care lucreaza si la scoala.

     

    Cursul s-a axat pe întelegerea importantei si a utilitatii conceptelor matematice în viata de zi cu zi si a urmarit: dezvoltarea abilitatilor specifice gândirii analitice, utilizarea algoritmilor si a conceptelor matematice, consolidarea si aprofundarea cunostintelor învatate la scoala.

     

    Cursul a durat 4 luni, timp în care au avut loc întâlniri saptamânale de câte 2 ore. Au fost organizate doua grupe de cel mult 8 participanti, o grupa pentru clasele V-VII si o grupa pentru clasa a VIII-a.

     

    Cursul de Limba Engleza a fost adaptat dupa manuale internationale pre-existente (editurile Cambridge University Press, Longman, Oxford University Press sau Collins Educational), în functie de nivelul si nevoile participantilor, accentul punându-se pe interactivitate. Un element nou integrat în acest curs a fost folosirea unor secvente din filmele/desenele animate preferate ale copiilor, pentru dezvoltarea unor exercitii specifice nevoilor lor (gramatica, scriere sau comunicare).

     

    invatam_14

     

    Cursul de limba engleza a fost structurat pe doua grupe de vârsta: grupa 7-10 ani, împartita pe doua nivele (începator si intermediar) si grupa 11-15 ani, nivel intermediar.

     

    Cursul a durat 4 luni, timp în care au avut loc întâlniri saptamânale de câte 2 ore, în grupe de cel mult 10 participanti.

     

    La finalul celor 4 luni, feedback-ul primit, atât de la parinti, cât si de la participanti a fost unul pozitiv, toti beneficiarii declarându-se multumiti sau foarte multumiti.

     

    invatam_zambind_3

     

    Feedback

     

    Formularele de feedback au fost date participantilor pentru a fi completate înaintea ultimelor sesiuni de cursuri. Au existat sectiuni pentru copii si pentru parinti. Le vom parcurge pe rând.

     

    Sectiunea pentru copii – 4 întrebari, despre cursuri, tutori si sala de curs

     

    Primele doua întrebari au fost despre calitatea cursului: ce le-a placut si ce nu le-a placut copiilor. Au fost doar doua aspecte mai putin apreciate: un copil ar fi dorit ca aceste cursuri sa se desfasoare de doua ori pe saptamâna, iar un altul nu a apreciat sistemul competitiv de la cursul de engleza pentru începatori, vârste 7-10 ani. Toate celelalte formulare nu au avut nimic negativ de spus despre calitatea cursurilor.

     

    La capitolul „aspecte apreciate”, mentionam urmatoarele:

     

    • învata distrându-se si zâmbind
    • învata lucruri noi
    • jocurile, filmuletele si participarea la tabla
    • activitatile amuzante care-i ajuta sa înteleaga mai bine problemele
    • tutorii si felul în care predau

     

    Toti tutorii au facut o impresie buna si foarte buna, copiii folosind urmatoarele cuvinte pentru a-i descrie: buni, foarte buni, comunicativi, deschisi, expliciti, prietenosi, amuzanti, explica bine, draguti, buni la suflet, destepti, de încredere, pe placul nostru, placuti, veseli, calmi, explica foarte clar, rabdatori.

     

    Sala de curs a fost apreciata astfel: mare, potrivita, aranjata si ordonata, foarte frumoasa, eleganta, curata, un loc perfect pentru învatat, spatioasa, perfecta pentru a învata distrându-ne, perfecta, interesanta, dotata corespunzator, primitoare, frumos decorata.

     

    Sectiunea pentru parinti – 8 întrebari

     

    Vom prezenta întrebarile si un scurt rezumat cu raspunsurile.

     

    1. Ce v-a atras la aceste cursuri? Cu ce asteptari ati venit?

     

    • titlul, „Învatam Zâmbind”
    • un alt mod de predare
    • descrierea proiectului
    • elementele de comunicare si dialog
    • posibilitatea de a învata lucruri noi din placere
    • echipa de tutori
    • materiile predate
    • nevoia de a îmbunatati cunostintele copiilor nostri

     

    1. Cât de mult credeti ca v-au fost îndeplinite asteptarile? (Cinci optiuni: deloc, putin, în mare masura, aproape în totalitate, în totalitate)
    Un parinte a lasat câmpul necompletat. Doi au optat pentru „în mare masura”. Patru au optat pentru „aproape în totalitate”. Sase au zis „în totalitate”.
    1. Cât de folositoare considerati ca au fost aceste cursuri? (Patru optiuni: deloc, foarte putin, putin, foarte folositoare)
    Toate formularele au avut bifata optiunea „foarte folositoare”.
    1. Cât de multumiti sunteti, în general, de cursuri? (Patru optiuni: deloc, foarte putin, putin, foarte multumit)
    Toate formularele au avut bifata optiunea „foarte multumit”.
    1. Cât de multumiti sunteti de performanta tutorilor? (Patru optiuni: deloc, foarte putin, putin, foarte multumit)
    Toate formularele au avut bifata optiunea „foarte multumit”.
    1. Cum evaluati performanta tutorilor?
    2.  

    Parintii i-au descris pe tutori astfel:

     

    • foarte apropiati de copii
    • dedicati
    • implicati
    • tineri de nota 10
    • au o pregatire de exceptie
    • foarte buni
    • rabdatori
    • amabili
    • comportament ireprosabil
    • comunica excelent

     

    1. Ati observat progrese la copilul dvs. ca urmare a participarii la acest proiect? În ce fel s-au manifestat?

     

    • mai multa implicare în activitatile de la scoala
    • rezultate (note) mai bune la scoala
    • îmbunatatirea cunostintelor
    • se descurca din ce în ce mai bine la scoala
    • sedimentarea cunostintelor
    • îmbogatirea vocabularului
    • copiii au fost entuziasmati când vorbeau despre ce au facut la curs
    • sunt mai atrasi de lectura

     

    1. Ce considerati ca ar trebui sa îmbunatatim la aceste cursuri?

     

    • largirea bazei materiale si a metodelor de predare
    • mai multe teme
    • comunicare mai multa între copil si tutore
    • continuitatea

     

    Alte comentarii din feedback:

     

    Parintii si-au exprimat interesul pentru continuarea cursurilor din toamna si extinderea gamei de subiecte abordate.

     

    invatam_zambind_2

     

 

Comunicate ...


© 2017 Ministerul Apărării Naţionale

Actualizare: 21.11.2017