Comunicat de presă



Direcţia Informare şi Relaţii Publice
E-mail:
Contact: 021-319.60.22
Persoană de contact: Col. Nicolae Anghelescu, tel.: 0788566093

 


Comunicat nr. 330


Transfăgărășan - 35 de ani de la inaugurare


Ceremonia militară pentru împlinirea a 35 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului se va desfășura duminică, 20 septembrie, începând cu ora 12.00, la Bâlea Lac (DN7C - la cota 2030 metri).

Activitatea este organizată de Ministerul Apărării Naționale, cu sprijinul Asociației Profesionale de Drumuri și Poduri, filiala Brașov, și al Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere.

La ceremonie vor participa secretarul de stat Dan Tătaru, locțiitorul șefului Statului Major al Forțelor Terestre, general-maior Ion Pâlșoiu, foști militari din Regimentul 52 Geniu "Alba-Iulia", care au realizat sectorul nordic, și din Regimentul 1 Geniu "Alexandru Ioan Cuza", care au realizat sectorul sudic, foști specialiști civili în construcții, reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale, ai Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere, ai Asociației Naționale a Veteranilor de Război și ai autorităților publice locale.

Pe portalul Armata TV, la categoria "Documentare", se găsește un material video intitulat "Enigma Transfăgărășanului". Link: http://www.mapn.ro/armatatv/categoria7.php.

* * *

Patru ani le-a trebuit specialiștilor militari și civili pentru a construi unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, care traversează Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din țara noastră.
Specialiștii, ca de altfel și instituția militară, sunt îndreptățiți să fie mândri de realizarea lor și să amintească generațiilor actuale că armata și-a făcut datoria în mod constant, indiferent de natura misiunilor încredințate.
Pentru realizarea acestei lucrări de excepție, ce rivalizează cu marile drumuri din Alpi, s-au executat circa 4 milioane metri cubi de terasament, 290 de mii metri cubi de fundații, 598 de mii metri cubi de suprastructuri de macadam, 290 de mii metri cubi de zidărie, 830 de lucrări transversale, 27 de viaducte și poduri deosebit de rezistente, s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil, iar utilajele și mașinile au consumat mai bine de 18 milioane de motokilometri.
Peste 40 de morți și răniți au constituit jertfa pe care Munții Făgăraș au cerut-o pentru o asemenea magistrală a înălțimilor, ce impresionează prin măreție și spectaculozitate.


Biroul de presă