
Direcţia Informare şi Relaţii Publice
E-mail: presamapn@mapn.ro
Contact: 021-319.60.22
Activitãți de instruire în comun cu partenerul american
Activitãțile de instruire în comun cu partenerii americani au constat în misiuni de realimentare în aer a avioanelor. Operațiunile de realimentare s-au realizat cu un avion cisternã KC-135 Stratotanker, aparținând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentãrii în aer a avioanelor cu reacție.
***
Activitatea de zbor a aeronavelor F/A-18 Super Hornet aparținând Forțelor Navale ale Statelor Unite ale Americii are ca scop principal demonstrarea puterii aliate în zona de Sud-Est a Europei și contribuie la sporirea încrederii României privind implicarea Statelor Unite ale Americii în asigurarea securitãții regionale prin furnizarea mãsurilor de reasigurare în zona de Sud-Est a Alianței Nord-Atlantice.
Realimentarea în aer este procesul de transfer al combustibilului de aviație dintr-o aeronavã militarã special destinatã (cunoscutã sub denumirea genericã de “aeronavã cisternã”) și o altã aeronavã (ex: de luptã, de transport, de control și supraveghere aerianã – AWACS) care are capacitatea de a fi realimentatã în aer, pe timpul zborului.
Desfãºurarea unei astfel de operaþiuni implicã o sincronizare perfectã, între aeronava care este realimentatã, denumitã generic “aeronavã primitoare”, și aeronava cisternã. Pentru a realiza aceastã sincronizare, “aeronava primitoare” trebuie sã se poziþioneze la câþiva metri în spatele aeronavei cisternã ºi mai jos decât aceasta și sã zboare cu aceeaºi vitezã și înãlțime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternã cât și aeronava (sau aeronavele) “primitoare” vor zbura în formație standard și vor fi permanent sub controlul și monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul și siguranța zborurilor în zona sau ruta respectivã.
Scopul realimentãrii în aer constã în creșterea razei tactice de acțiune, mãrirea timpului de zbor (datoritã faptului cã aeronava nu mai este nevoitã sã se întoarcã în bazã pentru alimentare), ceea ce conduce la creșterea operativitãții misiunilor de luptã. Operațiunea se realizeazã prin intermediul unui sistem care asigurã “cuplarea” aeronavei cisternã cu “aeronava primitoare” și transferul combustibilului.
Biroul presã