MApN
Ministerul Apărării Naţionale
Direcţia Informare şi Relaţii Publice
E-mail: presamapn@mapn.ro
Contact: 021-319.60.22
Nr. 538
Ofiþeri de marinã – viitori piloþi ai elicopterelor de pe fregatele româneºti

Primii ofiþeri din Forþele Navale Române care vor pilota elicoptere ambarcate la bordul fregatelor româneºti vor începe luni, 5 decembrie, la ªcoala de Aplicaþie pentru Forþele Aeriene "Aurel Vlaicu", din localitatea Boboc, judeþul Buzãu, un curs de formare a piloþilor militari de elicopter.

Cei opt viitori piloþi au fost selecþionaþi dupã parcurgerea unor probe fizice ºi psihice ºi au fost avizaþi din punct de vedere medical.

Cursul se va desfãºura în trei module de pregãtire, timp de un an de zile, atât în ºcoala de aplicaþie din Boboc, cât ºi în baze aeriene. activitatea se va finaliza cu un examen de absolvire ºi obþinerea brevetului de pilot militar de elicopter.

Jurnaliºtii interesaþi sã participe la inaugurarea cursului vor fi aºteptaþi la punctul de control al ªcolii de Aplicaþie pentru Forþele Aeriene, de ofiþerul de relaþii publice al instituþiei, locotenent-comandor Dan Hageanu (tel. 0724-212.673), între orele 10.15 ºi 10.45.


* * *

Primele elemente de aviaþie în Marina Românã dateazã din iunie 1920, când câþiva ofiþeri de marinã au fost chemaþi pentru a lua în primire 12 hidroavioane care reprezentau capturi de rãzboi din campania anului 1919. Hidroavioanele au fost revizuite în Arsenalul aeronautic de la Cotroceni-Bucureºti, dupã care au fost trimise cu trenul în portul Constanþa, unde s-a constituit Grupul de Aviaþie Maritimã, aflat sub comanda cãpitanului Constantin Negru.

La 21 iulie 1920, în portul Constanþa s-a executat primul zbor cu un hidroavion, iar de atunci Hidroaviaþia s-a afirmat ca o forþã distinctã.

Având în vedere cã portul Constanþa nu prezenta condiþii prielnice pentru activitatea de zbor a hidroavioanelor, datoritã activitãþii portuare intense, Hidroaviaþia româneascã a fost dotatã cu o bazã pe lacul Siutghiol, în partea de nord a oraºului Constanþa.

În dotarea Hidroaviaþiei au intrat apoi hidroavioanele S 55, care în aproximativ 15 ani de exploatare nu au avut nici un accident. În timpul celui de-al doilea rãzboi mondial, hidroaviaþia românã nu a pierdut nici un aparat în confruntãrile directe cu inamicul.