MApN
Ministerul Apărării Naţionale
Direcţia Informare şi Relaţii Publice
E-mail: presamapn@mapn.ro
Contact: 021-319.60.22
Nr. 9
COMUNICAT

Vineri, 16 ianuarie a.c., la sediul Ministerului Apararii Nationale a avut loc, in prezenta secretarului de stat Sorin Encutescu, analiza activitatilor desfasurate de Trustul de Presa al Armatei (T.P.A.) in perioada 2001-2003.
In compunerea trustului intra, saptamanalul “Observatorul Militar”, revista lunara “Spirit Militar Modern”, redactia TV care realizeaza emisiunile “Pro Patria” (difuzata de TV Romania 1), “Standard NATO” (TV Romania International), redactia radio ce produce emisiunile “Ora Armatei” (transmisa pe Radio Romania), “Iti scriu carte din armata” (Radio Romania Tineret), “Vesti de acasa” si “Dor de acasa” (transmise de Radio Romania International pentru militarii din Afganistan, respectiv Irak). Din anul 2003 Studioul Cinematografic al Armatei a intrat in subordinea TPA. Pagina de internet a trustului (www.presamil.ro), infiintata la finele anului 2001, a cunoscut o continua ascensiune, numarul accesarilor ajungand in 2003 la aproximativ 67.000.
Indeplinindu-si misiunea de informare a publicului larg in legatura cu procesul de reforma si restructurare a Armatei, cu participarea la operatiuni de pace si stabilizare in Balcani, Irak si Afganistan, reporterii militari s-au aflat in prima linie a pregatirii Armatei in vederea integrarii euro-atlantice.
In perioada 2001-2003 media de varsta a personalului T.P.A. a scazut de la 42 la 39 de ani. Institutia de presa a armatei a realizat, in aceeasi perioada, venituri de aproximativ 2,75 miliarde lei, din care 840 milioane lei au fost incasati din publicitate si sponsorizari, iar in prezent nu are datorii fata de furnizorii de servicii. Cea mai mare parte a veniturilor extrabugetare s-au intrebuintat pentru imbunatatirea bazei materiale, editarea publicatiilor si realizarea emisiunilor de radio si televiziune.
Intre proiectele anului 2004 pentru imbunatatirea activitatii trustului se inscriu: continuarea intineririi redactiilor si dotarii acestora cu tehnica performanta, folosirea mai eficienta a sistemului de corespondenti din teritoriu si a ofiterilor de relatii publice, amplificarea prezentei reporterilor militari in teatrele de operatii unde Armata Romaniei indeplineste misiuni de pace si stabilizare, cresterea numarului de emisiuni de radio in direct, producerea a sase documentare cu tematica militare ancorate in realitatea si dinamica actuala a Armatei, realizarea unei noi emisuni (“Apel matinal”) pentru postul de televiziune TVR 2.